همانطور که در سیار مقالات اشاره کردیم ابلاغیه های قضایی مهم ترین بخش رسیدگی به یک پرونده قضایی هستند. این ابلاغیه های قبلا به صورت سنتی و توسط نیروی انسانی به افراد ابلاغ می شد ولی پس از راه اندازی سامانه ثنا قوه قضاییه از آن پس ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی در پورتال شخصی افراد و وکلا قرار می گیرد.

با توجه به گسترده تر شدن سامانه ثنا در جامعه ، مشکلات زیادی در خصوص باز کردن سامانه ابلاغ به وجود آمده است که مردم را دچار سردرگمی می کند. به همین منظور در مقاله امروز هیواتک قصد داریم شما را برای حل مشکلاتی مثل باز نشدن سایت ابلاغ و فراموش رمز شخصی سامانه ثنا همراهی کنیم.



دلایل باز نشدن سایت ابلاغ

بعد از آشنایی با سامانه ثنا و ثبت نام حضوری و احراز هویت در یکی از دفاتر قضایی با در دست داشتن یک رمز شخصی می توانید وارد این سامانه شده و در صورت داشتن پرونده قضایی در جریان فرایند اداری ، ابلاغیه مربوط به آن پرونده را مشاهده کنید. بعد از گرفتن رمز شخصی سامانه ثنا باید در حفظ آن کوشا باشید اما ممکن است مثل بقیه سامانه های اینترنتی رمز شخصی سامانه ثنا را نیز فراموش کنید و یا با مشکل باز نشدن سایت ابلاغ مواجه شوید که در همه موارد راه حل هایی وجود دارد.

همانطور که گفتیم هنگام ثبت نام در سامانه ثنا و بعد از تکمیل فرایند احراز هویت در یکی از دفاتر قضایی یک رمز شخصی در اختیار شخص قرار می گیرد که با وارد کردن آن به همراه کد ملی وارد سامانه شود. البته این رمز شخصی با رمز موقتی که خود سامانه هنگام ورود به تلفن همراه یا پست الکترونیک ارسال می کند تفاوت دارد. اگر هنگام ثبت نام در هر سامانه ای از جمله سامانه ثنا اطلاعات شخصی خود را درست وارد کرده باشید امکان بازیابی رمز وجود دارد.

 

تمام فرایند هایی که گفتیم در صورتی قابل اجرا است که مرورگر شما به روزرسانی شده باشد. بسیاری از کاربران هنوز هم از مرورگر های قدیمی مثل اینترنت اکسپلورر برای باز کردن صفحات وب استفاده می کنند. برای حل مشکل باز نشدن سایت ابلاغ و یا سایت های دیگر بهتر از نسخه های جدید و به روز مرورگر ها استفاده کنید. به طور مثال هنگام باز کردن وب سایتی با نسخه های  Firefox 1.x ، Mozilla 1.7.x و Camino 0.x  مرورگر به طور کامل تشخیص نمی دهد که تمامی فریم های باز شده سایت متعلق به همان سایت است یا نه که همین موضوع فرایند هک کردن اطلاعات شخص را نیز فراهم می کند

 

 

 

 

 



رفع مشکل باز نشدن سایت ابلاغ

طبق گفته های پیشین در مورد سامانه ثنا قوه قضاییه ، بر اساس ماده 175 قانون اساسی دادرسی کیفری قوه قضاییه موظف است تمامی اوراق قضایی طرفین دعوا و وکلا را از طریق سامانه های الکترونیکی ابلاغ کند. به همین دلیل سامانه ابلاغ الکترونیکی با نام کوتاه تر ثنا ایجاد شد تا افراد بعد از ثبت نام در این سامانه و دریافت رمز شخصی که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد بتوانند در پورتال شخصی خود ابلاغیه های جدید را مشاهده کنند. این امر علاوه بر سهولت در انجام کارهای اداری باعث حفظ حریم شخصی افراد هم می شود. اگر قبلا یک بار به دادگاه مراجعه کرده باشید علاوه بر شلوغی و ازدحام می بایست منتظر می ماندید تا ابلاغیه های مربوط به پرونده قضایی تان به صورت سنتی به محل ست تان فرستاده شود. البته لازم به ذکر است که دو طرف دعوا باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند وگرنه ممکن است در روند دادرسی پرونده مشکلاتی به وجود بیاید. ثبت نام در سامانه ثنا قوه قضاییه از طریق آدرس زیر صورت می گیرد :

https://sana.adliran.ir/Sana/Index#/Main

البته در مقاله ای جداگانه در مورد ثبت نام در سامانه ثنا قوه قضاییه صحبت کردیم. چنانچه در هر یک از مراحل ثبت نام با مشکلی رو به رو شدید با شماره های بالای صفحه تماس بگیرید و مشکل خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

در مرحله بعدی بعد از ثبت نام در سامانه و احراز هویت در یکی از دفاتر قضایی به آدرس  https://www.adliran.ir

مراجعه کنید و یکی از لینک های موجود در سایت را انتخاب نمایید. اگر هر یک از لینک های سایت به دلیل شلوغی سرور باز نشد از لینک های دیگری امتحان کنید.

بعد از باز شدن لینک وارد صفحه ای مطابق تصویر زیر می شوید که باید کد ملی و رمز شخصی خود را وارد نمایید و با زدن گزینه مرحله بعدی وارد پورتال شخصی خود شوید و ابلاغیه های خود را مشاهده کنید.

 

 

رفع مشکل باز نشدن سایت ابلاغ

 

 

اما اگر رمز شخصی خود را فراموش کردید تکلیف چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که چگونه به رفع مشکل باز نشدن سایت ابلاغ کمک کنید.

برای بازیابی رمز شخصی سامانه ثنا باید وارد این آدرس شوید. با وارد شدن به صفحه ای مطابق تصویر زیر روی گزینه " رمز عبور خود را فراموش کردم " کلیک کنید.

 

 

 

 

 

با وارد شدن به صفحه بعدی فیلد های خواسته شده که مربوط به اطلاعات شخصی تان است را پر کنید و در انتها روی گزینه ارسال کد فعال سازی کلیک کنید تا رمز عبور جدید برایتان ارسال شود.

بعد از بازیابی رمز عبور برای ورود به سامانه باید شماره ملی و رمز عبوری که دریافت کردید را وارد کنید سپس وارد مرحله دیگری می شوید و یک رمز موقت به تلفن همراه تان  پیامک می شود.  با وارد کردن شماره پیامک شده در این مرحله وارد سامانه شده و می توانید ابلاغیه های خود را مشاهده کنید. در ادامه توجه تان را به چند مطلب در مورد سامانه ثنا جلب می نماییم:

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه ثنا :

1. شناسنامه

2. کارت ملی

3. قبض آب ، برق ، گاز یا تلفن محل ست : به جهت وارد کردن آدرس دقیق پستی و کد پستی

4. یک قطعه عکس

البته در نظر داشته باشید عکس باید اسکن شده باشد.

بعد از تکمیل ثبت نام در سامانه باید جهت احراز هویت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید ( برای آشنایی با این دفاتر می توانیدمقاله مراکز ثبت نام سامانه ثنا را مطالعه کنید.) و با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه به همراه کد رهگیری که هنگام ثبت نام دریافت کردید ثبت نام خود را کامل کنید. در این مورد به طور مفصل تر در مقاله " مدارک ثبت نام ثنا " صحبت کردیم.

 

آشنایی با اپلیکیشن ابلاغ قضایی :

بعد از آشنایی با سامانه ثنا و ثبت نام در آن برای دیدن ابلاغیه های قضایی خود از طریق سامانه عدل ایران اقدام نمایید. البته راه حلی برای افرادی که از گوشی های اندروید استفاده می کنند نیز وجود دارد و آن هم نصب و استفاده از اپلیکیشن ابلاغ قضایی است برای دریافت لینک دانلود به مقاله " نرم افزار اندروید سامانه ثنا " مراجعه کنید.

منبع : رفع مشکل باز نشدن سایت ابلاغ


هیواتک سامانه ,شخصی ,سایت ,ابلاغ ,قضایی ,ابلاغیه ,نشدن سایت ,سایت ابلاغ ,احراز هویت ,شخصی سامانه ,وجود دارد ,اپلیکیشن ابلاغ قضایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بیشتر و بیشتر علم و فناوری بهـراد فروشگاه آموزش دیجیتال مارکتینگ کیمیانفیس فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی M6MUSIC ASSASSINS CREED